Türkiye Basketbol Federasyonu Stratejik Planını Açıkladı

TBF'nin yeni logosu düzenlenen törenle tanıtıldı.

09 Şubat 2012, Per

Anasayfa / Haberler / Spor Haberleri

Türkiye Basketbol Federasyonu, yeni kurumsal kimliğini tanıttı ve önümüzdeki döneme ilişkin stratejik planını açıkladı..

Basketbol Federasyonu Başkanı Başkanı Turgay Demirel ve Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen davete Türk spor teşkilatı yetkilileri, kulüp temsilcileri, Türk basketbol camiasından isimler, sponsorlar ve çok sayıda medya mensubu katıldı.

“Türkiye’yi bir numaralı basketbol ülkesi haline getireceğiz”

Türkiye Basketbol Federasyonu’nun ve Türk Basketbolu’nun son 20 yılda büyük ilerleme kaydettiğini belirten Başkan Demirel, “Bu dönemde kadın ve erkek liglerimiz dünyanın en önemli ligleri arasına girdi. Kadınlar ve Erkekler Avrupa Şampiyonaları’na ev sahipliği yaptık. Tarihin en başarılı Dünya Şampiyonası’nı düzenledik. 12 Dev Adam Basketbol Okulları aracılığıyla altyapı faaliyetlerimizin ülke geneline yayılmasını sağladık. Ulaşılan her yeni başarı, daha büyük hedefleri beraberinde getiriyor. Yeni hedeflerimize de yine hep birlikte ulaşacağız. Vizyonumuz; uluslararası sportif rekabette, altyapı gelişiminde, üst düzey organizasyonların düzenlenmesinde ve basketbolun yönetiminde en başarılı Federasyon olarak, Türkiye’yi bir numaralı basketbol ülkesi haline getirmektir. Ülkemizi ekonomik, kültürel ve sosyal ideallerine ulaştırmayı hedefleyen 2023 planına paralel olarak gelişecek bu süreçte markamızın ve Türk Basketbolu’nun ülkemizde ve yurtdışında nasıl algılandığını iyi yönetmeli, doğru konumlandırılmasını sağlamalıyız” dedi.
Türkiye’yi basketbolun güç merkezi haline getirmek için izlenecek stratejiyi içeren ‘Güç Merkezi Projesi’ kapsamında; ‘Sportif Başarı’, ‘Etkinlikler’ ve ‘Pazarlama’ olmak üzere üç ana alan belirlediklerini söyleyen Başkan Demirel sözlerine şöyle devam etti: “Uluslararası üst düzey organizasyonlara ev sahipliği yapmak basketbolun gelişimine ve tanıtımına yönelik çalışmalarımızın en önemli parçalarından biridir. Stratejimizi, birbirini desteklemesi gereken üç alanı kapsayan, bütünleşik bir sistem üzerine kurduk.”

TBF İletişimde de İddialı
Yeni dönemde Federasyon’un pazarlama stratejisini, tüm paydaşlarıyla; sporcular, kulüpler, sponsorlar, medya, basketbolseverler, devlet ve uluslararası basketbol camiasıyla olan ilişkileri güçlendirmek üzere hazırlandıklarını açıklayan Başkan Demirel, “2012 yılında çok dilli yeni web sitemizi kullanıma açacağız. Sosyal medyayı da etkin bir şekilde kullanarak basketbolseverleri bir araya getirecek yeni bir platform oluşturacağız. Ulusal medya ile yakın işbirliği içinde olacağız. Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetlerimizi daha etkin hale getireceğiz. Sponsorlarımız ile yakın işbirliğine devam edeceğiz. Sponsorluk modelimizi geliştirecek fırsatlar yaratacağız. Uluslararası basketbol ve spor camiası ile yakın işbirliği içinde olmaya devam edeceğiz. Her iki tarafın da fayda sağlayacağı, Türk Basketbolu’nun beklentilerine cevap verecek projeler oluşturacağız” dedi.

Uluslararası Turnuvalar ve Etkinlikler Yeni Dönemde de Devam Ediyor
Başkan Turgay Demirel konuşmasında; 2010 Dünya Şampiyonası’nda ve 2011 Kadınlar EuroBasket’te kazanılan Gümüş madalyaların gururunun tüm ülke olarak büyük bir coşkuyla yaşandığını, kazanılan madalyaların sporcularımıza ilham verirken, aynı zamanda da basketbola ilginin artmasını da sağladığını belirtti. Başkan Demirel, “2010 Dünya Şampiyonası’nın yanı sıra, Kadınlar ve Erkekler Avrupa Şampiyonalarını düzenledik. Önümüzdeki aylarda Kadınlar Euroleague Sekizli Finali’ne, Turkish Airlines Euroleague Dörtlü Finali’ne ve Kadınlar Olimpiyat Elemeleri’ne ev sahipliği yapacağız. 2014 Kadınlar Dünya Şampiyonası ile 15 yıl gibi kısa bir sürede, kadınlar ve erkeklerde, hem kıta, hem de dünya şampiyonaları düzenlemiş tek ülke olacağız. Türkiye’yi büyük basketbol organizasyonlarının merkezi haline getirirken, aynı zamanda takımlarımıza kendi taraftarları önünde, ev sahibi avantajıyla mücadele etme imkânı da vermiş olduk. Bu strateji, Türk Basketbolu’nun ulusal ve uluslararası platformlardaki etkinliğini arttırırken, saha içi başarı için önemli bir avantajı da beraberinde getiriyor. Bu yüzden; 2017 veya 2019 EuroBasket’e, 2015 yılından önce 3x3 Dünya Turu’nun bir ayağına ve altyapı yaş gruplarında Avrupa veya Dünya Şampiyonası evsahipliğine aday olacağız. Ayrıca, Türkiye’nin tanıtımına ve takımlarımızın hazırlık süreçlerine katkı yapacak bir platform yaratmak için yeni uluslararası turnuvalar ve etkinlikler organize edeceğiz. 2014 Kadınlar Dünya Şampiyonası öncesinde kadın basketbolunun Avrupa’daki en önemli ülkelerini bir araya getirecek hazırlık turnuvası; 2015 yılına kadar, Türkiye ile özel tarihsel ve kültürel bağları bulunan ülkelerin altyapı milli takımlarının katılacağı turnuvalar ve dünya çocuklarını basketbol paydasında bir araya getirecek çok uluslu basketbol kampı bunlardan bazıları” dedi.

Yeni Kurumsal Kimlik Yeni Logo
Önümüzdeki döneme ilişkin stratejik planın ilk aşaması olarak TBF markasını, yeni bir kurumsal kimlik ve logo ile güçlendirdiklerini söyleyen Başkan Demirel, “Yeni logomuzun geçmişimizin izlerini koruyan çizgileri, organizasyonumuzun kalbinde yer alan, basketbola ve ülkemize olan bağlılığımızı yansıtıyor” dedi.

 

 

 

 

 

 

 

Tüm hakları Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu'na aittir.